Cookie beleid SC Klarenbeek

De website van SC Klarenbeek is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Pauwpraat juli 2023

5 juli 2023 20:30


Middels deze nieuwsbrief een greep uit de actuele onderwerpen met betrekking tot sportclub Klarenbeek en sportpark De Pauw.

De schoolvakanties vangen aan en het seizoen is inmiddels afgelopen. Een seizoen met sportieve successen maar ook soms mindere resultaten. Bovenal een seizoen waar samen veel mooie momenten zijn beleefd op en langs het sportveld. Vaak wordt er dan gesproken over kampioenschappen, een ultieme beloning van je sportieve prestaties. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Het kan zijn dat je sport zelfs niet in competitieverband wordt gespeeld.

Het is dan ook goed om je beoordeling van een ‘geslaagd seizoen’ veel breder te zien en ook niet zwart/wit te beantwoorden met Ja of Nee. De een zal ook enthousiast terug kijken naar een bepaald moment en de ander wat minder. Allemaal elementen welke erbij horen bij de dynamiek welke hoort bij een sportvereniging en prachtig sportpark. Wat mij betreft zitten er in ieder geval genoeg elementen in het afgelopen seizoen om vanuit persoonlijke perspectief te spreken over een geslaagd seizoen.

Zo vonden er de laatste maanden nogal wat evenementen plaats, waar vrijwilligers van diverse afdelingen actief zijn geweest. Denk aan het dauwtrappen, de pauwbokaal, de buurtvolleybal, de geraniumactie, potgrondactie, jeugdvoetbaltoernooi, ouder-kind toernooi, dansuitvoering, de wandelvierdaagse, het vriendenvoetbaltoernooi en het Plus Versluis kampweekend. En dan moeten de Voetbaldagen en clubkampioenschappen van de biljart nog komen. Stuk voor stuk geslaagde evenementen met veelal een groot deelnemersveld waar een hoop plezier is beleefd.

Daarnaast is in mei een sponsorevenement georganiseerd bij een van onze hoofdsponsoren Krepel deuren en cassettes. Een grote groep van onze sponsoren was daar aanwezig waar in informele sfeer genoten werd van een uitleg van het productieproces en in presentatievorm informatie werd uitgewisseld. We hebben daar ook aandacht besteed aan het liefst 27,5 jaar hoofdsponsorschap van Restaurant Pijnappel en Dijkhof Bouw. Iets waar we samen enorm trots op zijn.

We hebben daar ook bekend gemaakt dat we met Edwin en Angela Versluis van onze plaatselijke supermarkt Plus Versluis akkoord hebben bereikt over de continuering van de samenwerking tussen Plus en SC Klarenbeek. We kijken terug op zeer plezierige gesprekken en zijn erg content met de gemaakte afspraken. De overeenkomst bevat reclamebordsponsoring, evenementensponsoring van liefst tien evenementen in de volle breedte van onze vereniging en kledingsponsoring. Voor deze laatste component is noemenswaardig dat de Plus naast het verlengen van de sponsoring van voetbaljeugd, ook invulling gaat geven aan de handbaljeugd en volleybaljeugd. Zodat ook hier een verenigingsbreed geheel geldt en een soortgelijk geheel ontstaat. Op dit moment zijn er diverse mensen binnen onze vereniging druk bezig om alles vorm te geven, wat de nodige doorlooptijd heeft (bijv. vanwege levertijden). In het nieuwe seizoen volgt uiteraard meer nieuws over deze sponsorinvulling.

De samenwerking met sponsoren vormt een enorm belangrijk geheel in onze vereniging, waar de sponsorcommissie een centrale spil in is. Zo zijn er bijvoorbeeld plannen voor een gezamenlijke sponsoravond volgend jaar, georganiseerd samen met de OVK en Neutenkrakers. Ideeën welke voortkomen uit de sponsorcommissie en welke het belang van een goede invulling aantonen. Helaas blijkt wel dat de personele invulling van de sponsorcommissie tot een steeds grotere uitdaging leidt. Er wordt met spoed gezocht naar meerdere commissieleden, die de schakel willen vormen tussen de sportclub met haar afdelingen en onze bestaande en potentieel nieuwe sponsoren. Hierbij wordt gezocht naar personen die de contacten met de sponsoren onderhouden, maar ook personen die de spil zijn in het tot stand komen van kleding, borden en andere sponsoruitingen. Heb je interesse of vragen neem gerust contact op met een van onze sponsorcommissieleden.

Verder zijn in de afgelopen maanden diverse afstemmingen geweest met de gebruikers van het beachcomplex (afdeling beach, handbal en volleybal) en het MFC. Er is besloten om de huidige verhuurstructuur eenduidiger te maken, waarbij de verhuurstructuur van de sporthal als uitgangspunt is gehanteerd. In de basis komt het erop neer dat de gebruikersgroepen (sportclub, maar ook extern) rechtstreeks afstemmen met de beheerder van het MFC om velden te huren.

Daarnaast is in overleg met de beachleden besloten om de afdeling beach als afdeling op te houden te laten bestaan. De afdeling bestaat uit een relatief kleine groep leden, welke de sport beachtennis bedrijven. Maar bij een eigen afdeling hoort ook bestuurlijke invulling, welke een grote uitdaging zijn en als overhead wordt ervaren. De beachtennissers zullen als lid van de sportclub verder gaan, waarbij de sport georganiseerd wordt door een eigen beachtenniscommissie direct vallende onder de vereniging en niet meer onder een aparte afdeling. De andere beachsporten zoals beachhandbal en beachvolleybal zullen respectievelijk door de afdeling handbal en volleybal worden georganiseerd. Een wijziging in een afdeling welke, als het goed is, volop ruimte geeft voor continuering en uitbreiding van de beachsporten.

Over de afdeling biljart is te melden dat deze in het nieuwe seizoen met een compleet nieuw afdelingsbestuur verder gaat, onder leiding van de nieuwe voorzitter Martijn Boerkamp die de taken van Tonnie Brugman gaat overnemen. Bij deze sport is er niet echt een zomerstop, gegeven ook het zomerse moment van de clubkampioenschappen en de gezellige biljartavonden in de zomerse maanden. Hierbij komt het nieuw in gebruik genomen kassasysteem goed van pas, waardoor er nu ook digitaal betaald kan worden en geen complexe berekening meer hoeven worden gemaakt. Dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Bij de afdeling fietsen zal de huidige voorzitter Leo Tromp ook zijn hamer overdragen. Karin Linthorst staat opgelijnd om zijn taken over te nemen. Een mooi initiatief welke nog gaande is betreft nieuwe fietskleding, waarbij de blauwe clubkleuren van onze sportclub ook bij de fietskleding worden geïntroduceerd. Een ander nieuw initiatief betreft een fietsweekend naar de Ardennen, voor zo’n 25 enthousiaste wielrenners en ATB’ers.

De dansende jeugd welke onder de afdeling gymnastiek valt heeft in een dansuitvoering in de sporthal afscheid genomen van hun dansleraressen Linda en Petra. Zij hebben samen de dansgroep opgestart en zijn hier ruim tien jaar enthousiast bezig geweest met de invulling van danslessen en -activiteiten. Daarover zijn ze uiteraard uitvoerig bedankt na afloop van de dansuitvoering. Vanaf volgend seizoen zal Shenna de functie van danslerares gaan invullen en onze enthousiaste dansers veel nieuwe dansmoves aan gaan leren. Organisatorisch zijn we content dat Arjan Maalderink opgelijnd staat om de functie van voorzitter van de afdeling op zich te gaan nemen. Hier zoeken we nog wel mede bestuurders, zoals de functie van secretaris.

De afdeling handbal gaat het komende seizoen ook van start met een nieuw bestuur, onder leiding van voorzitter Ton Lammers. Diverse nieuwe initiatieven zijn al ontplooid, zo staat bijvoorbeeld een grote groep vrijwilligers bij de zwarte cross te tappen om inkomsten te genereren voor de afdeling en vooral leuke momenten te beleven samen. Daarnaast hebben de dames 1 een spannende bekerfinale gespeeld onder ruime publieke belangstelling en is er veel enthousiasme voor het komende seizoen.

Bij de afdeling voetbal diverse activiteiten die hebben plaats gevonden. Een kampioenschap van zondag 3 op de zondag na hemelvaart, maar ook bijvoorbeeld een zeer druk bezocht jeugdvoetbaltoernooi. Ook hier wordt er vooral uitgekeken naar het komende seizoen, waar hopelijk voor heren 1 betreft weer wat streekderby’s te spelen zijn.

En als laatste afdeling de afdeling volleybal, waar wel gezegd kan worden dat deze een florerend seizoen hebben gehad. Veel enthousiasme in de afdeling, veel vrijwilligers, wat zijn vruchten afwerpt. Het ledenaantal is dan ook fors gestegen en de organisatie staat inmiddels als een huis.

Afdelingen dus om trots op te zijn, voor ieder wat wils en veel diversiteit qua invulling en sporten.

Daarnaast hebben we veel energie gestoken in de continuering en het uitbreiding van onze horecadiensten aan sporters maar ook commerciële bedrijven vanuit Horeca De Brug. Onder leiding van Tonny Brugman en Marita van Schaik hebben vele vrijwilligers en Klarenbeekse groepen hieraan bijgedragen. Iets waar we samen enorm trots op kunnen zijn hoe we dit draaiende houden. We hebben organisatorisch hier echt enorme stappen in gezet het afgelopen seizoen. Hiervoor is er achter de schermen veel afgestemd tussen het horeca kernteam, bestuurslid horeca Richard Scheerder en andere betrokkenen.

Helaas heeft Richard wel aangegeven dat hij zijn taak als bestuurslid om persoonlijke redenen niet zal continueren in het komende seizoen. Met de mededeling van penningmeester Vincent Woudenberg van enige tijd terug dat hij zijn taak als penningmeester niet nog een termijn vervolgt, zijn we daarmee op zoek naar nieuwe bestuursleden voor onze sportclub. Er worden inmiddels mensen benaderd voor deze bestuursfuncties, maar invulling is niet eenvoudig. Heb je dan ook ideeën over deze invulling laat het ons weten. Heb je interesse, laat het ons weten. Samen kunnen we op zoek naar een passende invulling, waar we samen genoegdoening uit halen.

Ten slotte wens ik hierbij iedereen een fijne zomerperiode en tot ziens in het komende sportseizoen.

Met vriendelijke sportgroet,

Wijnand Brouwer

Voorzitter SC Klarenbeek
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!