We zijn een erg succesvolle vereniging met vele bloeiende activiteiten en een gezonde financiële positie waar veel vrijwilligers aan bijdragen en plezier aan beleven. Maar dit succes heeft helaas ook zijn keerzijde: de bestuurlijke taken nemen toe, terwijl er tot nu toe geen aanvulling zich heeft aangemeld. We proberen de taken met de grootste moeite met drie bestuursleden en een ad interim bestuurslid zo goed mogelijk in te vullen. Maar belangrijke onderwerpen kunnen niet opgepakt worden.
We zijn dan ook samen met de afdelingen en instanties zoals de Sportraad aan het afstemmen hoe we het tij hierin kunnen keren. De sleutel zit onder andere in het met een grotere groep de taken verdelen zodat per persoon een kleiner takenpakket ontstaat, zoals dit ook succesvol is gedaan bij onze afdelingen. Maar daarvoor hebben we wel mensen nodig, bestuurders als wel aanvulling daaromheen die een specifieke taak op zich willen nemen.
Algemene taken waaraan gedacht kan worden:
- Financiële administratie
- Personeelszaken
- Vrijwilligersbeleid
- Beheer administratieve systemen
- Beheer audio en multimedia systemen
- Subsidies aanvragen
- Sponsoring en kleding
- Horeca en activiteiten afstemming
De taakpakketten liggen niet vast omlijnd, dus er is veel mogelijk om een takenpakket samen te stellen welke goed bij je past. Tevens zijn taken goed door duo’s op te pakken.
Om de dringende noodzaak voor aanvulling nog meer bij de leden duidelijk te maken, zullen we de komende periode verdere actie ondernemen. Want zonder voltallig bestuur kan een sportclub niet voortbestaan.
Is je interesse gewekt, wil je graag eens hierover verder praten of heb je ideeën? Neem dan contact op met een van de bestuursleden of de afdeling. Een mail sturen mag ook naar [email protected].
Groeten namens het bestuur en afdelingsbesturen,
Wijnand Brouwer, Judith Klaasen, Vincent Woudenberg en Dennis van Veldhuizen